Special Olympics Nationale Spelen 2012

De tweejaarlijkse Special Olympics Nationale Spelen, voor mensen met een (verstandelijke) beperking werden 1, 2 en 3 juni 2012 georganiseerd in en rondom de stad Den Bosch.

De bekende Brabanthallen waren omgebouwd tot het centrale Olympische dorp. In het Olympisch dorp vond op vrijdag 1 juni 2012 de openingsceremonie plaats. De atleten werden daar, voor een overvolle tribune met ruim 4.000 toeschouwers, met een spectaculair programma ontvangen. De vlag van de Special Olympics werd binnengedragen en de Flame of Hope werd ontstoken. Prominente gasten, waaronder minister Edith Schippers, gingen de atleten voor in het uitspreken van de eed van de Nationale Special Olympics. De Special Olympics eed luidde “Ik ga voor de overwinning, maar door mijn inzet ben ik een winnaar”.

Bekijk de video hieronder van de Special Olympics Nationale Spelen 2012.

SamenLeven is van mening dat door het beoefenen van sport niet alleen de fysieke conditie en motorische vaardigheden vooruit gaan, ook het zelfvertrouwen groeit en er ontstaat een positieve beeldvorming bij zowel de directe sociale omgeving van de sporters als het algemeen Nederlands publiek.

Cliënten van Dichterbij / G – tennissers, Annemiek, Bob, Emile, Erik, Martijn, Paul, Peter, Renee, Roel, Sharon, Sophy en Stephanie, zijn lid van de tennisvereniging Tachys te Nijmegen. De financiële ondersteuning door SamenLeven heeft de deelname, van deze cliënten Dichterbij, aan de Special Olympics Nationale Spelen 2012 mogelijk gemaakt.

De G-tennissers, Annemiek, Bob, Emile, Erik, Martijn, Paul, Peter, Renee, Roel, Sharon, Sophy en Stephanie, kunnen terugkijken op een geslaagde Special Olympics Nationale Spelen 2012. Een aantal van de genoemde tennissers heeft een gouden, zilveren of een bronzen medaille mee naar huis kunnen nemen. Het meedoen, op eigen prestatieniveau, was echter minstens zo belangrijk. De dertien vrijwilligers die hen hebben begeleid, hebben eveneens genoten van het plezier dat de G-tennissers, aan het uitstekend georganiseerde evenement, hebben beleefd. Nu op naar de training voor de volgende Special Olympics!

Auteur: W. van Berkel