Inkoop muzikale contactmomenten voor cliënten bij Stichting Erato 2016 (dankbetuiging)

Stichting Erato is een stichting die via muziek contactmomenten aan ouderen en aan mensen met een beperking in Limburg aanbiedt. Dit doet ze doordat ze sponsorgelden van bedrijven krijgt en daardoor muzikanten kan inhuren om voor deze mensen iets bijzonders te betekenen. Deze stichting bood aan Dichterbij aan dat 40 groepen gebruik konden maken van deze contactmomenten http://www.stichtingerato.nl

Na het versturen van het aanbod aan de locaties van Dichterbij, bleek al snel dat de vraag veel groter was dan de 40 mogelijkheden. Gelukkig vonden we de Stichting SamenLeven bereid om een donatie, waardoor nog eens 10 locaties gelukkig gemaakt konden worden.

Van alle plekken hebben we mooie reacties ontvangen. Sommige cliënten vonden het heerlijk om mee te zingen met een muzikant. Andere cliënten raakten ontspannen van het prachtige geluid van een harp, en weer anderen lukte het om contact te maken, waar contact soms juist zo moeilijk is.

Er is muziek gemaakt om de cliënten bij de DIA extra te laten genieten van de feestelijke opening van hun nieuwe activiteitenlokaal. Er is muziek gemaakt bij mensen met ernstige meervoudige beperkingen, die door een mooie glimlach aangaven te genieten. Er is muziek gemaakt bij angstige cliënten, die aan het eind van het muzikale optreden helemaal uit hun schulp waren gekropen.

Zowel cliënten als medewerkers hebben enorm genoten van de verschillende muzikanten. Sommige cliënten hebben het er nog steeds over, soms ook geholpen door bijvoorbeeld de rode neuzen die ze op mochten zetten bij een clown-muzikant. Deze hangen nog steeds in de woonkamer en doen iedere keer opnieuw de cliënten herinneren aan het speciale moment.

Namens de vele cliënten die mochten genieten van deze mooie momenten Stichting SamenLeven bedankt!!

Irma Scholtens | Beleidsmedewerker | Dichterbij Regio Zuid