WinterZonFestival 2016 (dankbetuiging)

In de overdekte hallen van FloraZON in Venlo vond zondag 28 februari 2016 mede dankzij de financiële ondersteuning van Stichting SamenLeven voor de twaalfde keer het WinterZon Festival plaats. Wij danken u zeer hartelijk, want door uw ondersteuning genoten de ruim duizend bezoekers zichtbaar van optredens van achtereenvolgens FROXX uit Horst, Crist Coppens, Romy Monteiro, Math Craenmehr samen met Frank & Ivan, One Two Trio en Frans Duijts.

De bezoekers met een verstandelijke en/of lichamelijke beperking, vaak met begeleiding, zongen mee, dansten mee en een groot aantal kon zelfs even artiest zijn door mee te doen op het podium. Naast de optredens op het hoofdpodium werden de gasten in de zaal en bij aankomst vermaakt door theatergroep Salivette, The Lone Ranger Airbrushtattoos, Clowntje Polka en de Knuffelfee. De presentatie van het WinterZon Festival was in handen van Wim Hendrix. De muzikale afwisseling tussen de optredens werd verzorgd door DJ Guido Ernst. Nieuw dit jaar was de medewerking van twee deskundigen op het gebied van NMG, Nederlands Met Gebaren, die een lied van elke artiest vanaf het podium ondersteunden met gebaren. De organisatie van WinterZon Festival 2016 was in handen van Rotary Club Horst aan de Maas en o.v. Concordia ’62 uit Horst, ondersteund door zo’n 100 vrijwilligers.

Gaby Dings
Namens het bestuur Stichting Concert Gehandicapten Noord-Limburg