G-afdeling van Olympia’18 Boxmeer – reis naar Sigmaringen 2015 (dankbetuiging)

G-jongens Olympia’18 genoten met volle teugen van driedaagse Sigmaringenreis!

Vrijdag 19 juni 2015 was het dan eindelijk zo ver. Voor de tweede keer sinds juni 2007 zou een uitgelezen gezelschap van de G-afdeling van Olympia’18, inmiddels drie teams rijk, afreizen naar de Sigmaringen (partnerstad van Boxmeer). Dit select reisgezelschap bestond uit totaal 38 personen. Iets na 08.00 uur vertrok de bus vanaf het sportpark van Olympia’18 aan de Graafseweg te Boxmeer voor een 9 uren durende trip over vooral drukke autobanen naar Sigmaringen. Tegen 17.00 uur was de plaats van bestemming bereikt.

Zaterdag 20 juni, na het ontbijt, ging een aantal deelnemers al lopend naar het stadscentrum van Sigmaringen om inkopen te doen. Anderen deden aan voetvolley om de spieren alvast op te warmen voor de komende wedstrijd of lummelden wat aan. Rondom 11.30 uur reisde het gezelschap af naar het Gorheimer Stadion (de thuisbasis van SV Sigmaringen). Om 13.00 uur vond, op het prachtige hoofdveld van SV Sigmaringende, de wedstrijd Duitsland – Nederland plaats. Een G-team van de Fideliusschule en van de Oberschwäbischen Werkstatten uit Sigmaringen trad aan tegen een team van de G-boys van Olympia’18 uit Boxmeer. Het spel golfde steeds flink op en neer, het was een hoogst aantrekkelijke wedstrijd. ‘s Avonds werd in de grote zaal van de jeugdherberg de dag afgesloten met karaoke; Nederlandse evergreens en
Duitse schlagers kwamen in hoog tempo voorbij.

Zondag 21 juni was het rond 07.30 uur opstaan geblazen. Om 09.45 uur werd de terugreis ingezet. De reis naar Boxmeer verliep voorspoedig. Er werd volop gezongen; de stafleden werden een voor een vocaal bedankt. Om 17.00 uur werd het vertrouwde Boxmeer bereikt. De zeer geslaagde driedaagse reis naar Sigmaringen werd afgesloten met een diner. Kortom weer een prachtig hoogtepunt in 2015 voor de 20 jarige G-afdeling van Olympia’18.

Natuurlijk een woord van dank aan het adres van de sponsor Stichting Samenleven. Zonder hun steun was deze trip niet mogelijk geweest.

Auteur: Frans Fleuren