Een nieuwe start cliënt Uden 2014 (dankbetuiging)

Joyce, weduwe en moeder van twee kinderen, is opgegroeid in een pleeggezin in Suriname. Na het overlijden van haar man is Joyce bij Dichterbij komen wonen in een groep met drie andere bewoners. Joyce heeft hard gewerkt om haar leven weer op de rit te krijgen.

In 2012 is Joyce in een eenpersoons appartement (gekoppeld aan een woning van Dichterbij) gaan wonen. Daar komt Joyce helemaal tot haar recht: ze leert omgaan met haar trauma’s uit het verleden, leert grenzen aangeven en opkomen voor zichzelf. Joyce ontmoet nieuwe mensen en gaat vrijwilligerswerk doen bij dagbesteding voor ouderen. Ze wordt gewaardeerd om haar talenten; haar gezellige babbel, betrokkenheid  en behulpzaamheid.

Joyce besluit, samen met haar twee kinderen, dat ze helemaal zelfstandig wil gaan wonen. In 2014 krijgt Joyce een woning toegewezen in het dorp waar ze eerder ook al heeft gewoond. Haar kinderen, kennissen en buren hebben haar beloofd ondersteuning te bieden. Alleen als het echt nodig is valt Joyce terug op de ambulante begeleiding van Dichterbij. Financieel gezien blijft het voor Joyce moeilijk; ze dient met heel weinig geld rond te komen. Gelukkig krijgt ze financiële hulp van haar kinderen bij het inrichten van haar nieuwe huis.

Joyce heeft één grote hobby: koken! Deze hobby komt zeker voort uit haar roots. Geld voor een fornuis met oven was er niet meer. Daarom heeft Joyce, samen met haar begeleidster van Dichterbij, een beroep gedaan op SamenLeven voor een financiële ondersteuning t.b.v. de aanschaf van keukenapparatuur.

Joyce heeft deze financiële ondersteuning van SamenLeven gekregen en samen met haar dochter heeft ze een mooi fornuis met oven gekocht. Daar is Joyce dan ook ontzettend blij mee. Nu kan ze haar kookkunsten volledig inzetten voor haar kinderen, familie en vrienden.

Hartelijk bedankt SamenLeven!!

Joyce Rachman – Jabin,  Marlinda en Armand Rachman en Gerdie Bijvelds.