Bezoek De Wereldboom De Wissel 1 en Klaproosstraat 6, 8, 10 Overasselt 2016 (dankbetuiging)

Wat een geweldige dag!

Eindelijk is het zover, we gaan vandaag naar de boerderij. Het is mistig en de zon zal wel een keertje doorkomen. Jeanien en ik zijn er om 10.00 uur. We realiseren ons dat het makkelijk is om de weg voorbij te rijden in Vortum Mullem. We hadden iets van ballonnen moeten ophangen. Geen probleem, we krijgen deze en gaan op pad om ze langs de weg op te hangen. Verder staat alles klaar voor ontvangst.

Om 10.30 komen de taxi’s een voor een aan, evenals de collega’s, vrijwilligers en stagiaires. Bart speelt muziek op de gitaar, iedereen kijkt verbaasd om zich heen. We gaan allemaal naar de koffie, het is even een plaatsje zoeken met 50 mensen in een zaaltje. Wij heten iedereen welkom. Wil feliciteert ons namens alle cliënten. Dan is het tijd om het programma bekend te maken. We verdelen ons in 5 groepen met ieder een eigen programma op het terrein

De hele dag verloopt prima, we zien blije gezichten, verbazing; genieten…… waar we ook om ons heen kijken. We worden door collega’s en vrijwilligers diverse malen aangesproken op het fijne van deze dag. Zelf maken we ook bewust mee wat er in het groepje gebeurd waar we mee op stap zijn.

Grappig en helemaal zoals bij onze club vaak gebeurd, passen we, al doende en rekening houdend met de behoeftes van de mensen, onderdelen van het programma aan. Zo gaat Roos 3x naar de puppy’s kijken omdat Xiang dat zo geweldig vindt. Ik zie Berit met Noël danspasjes maken in een plas water. Lieke pakt de koekjestrommel en bedient zich. Het hooibad stond niet op het programma van groep 5, toch gaan we er lekker samen in liggen. Een andere groep blijft langer bij de lammetjes en mag de lammetjes een flesje geven.

De puppy’s worden bij deelnemers op schoot gelegd, we wisten vooraf niet dat die er zouden zijn. Zo past ook een andere groep de wandeling aan en splits zich en subgroepen. Muziek maken tijdens de speurtocht (zelf trommelstokken zoeken en maken) krijgt een extra dimensie door het spontane applaus van passerende wandelaars.

Echt teveel belevingen om op de schrijven! Om 14.45 zijn wij als laatste aan de beurt om marshmallows te smelten boven het vuur op de plek waar we om beurten hebben geluncht. Het is er een drukte van belang iedereen is daar nog bezig. Gezellig! Voor de afsluiting gaan we naar het grote binnenplein voor een laatste drankje. Collega’s hebben een liedje geschreven op 3×3 is 9. Zo kan iedereen meezingen, klappen en meebeleven. Dit is namelijk het meest gebruikte liedje op de Wissel. De taxi’s staan ondertussen klaar en de chauffeurs blijven kijken hoe Bart muzikaal een einde aan deze dag maakt. De deelnemers gaan naar hun woning terug, collega’s en vrijwilligers komen nog samen op de Wissel voor een hapje en een drankje.

Tot onze verrassing krijgen we nog cadeaus en attenties, dat was niet de bedoeling. Heel attent komt Leo Kranendonk ons een bloemetje aanbieden van Stichting Samen Leven; wat aardig, we zijn geraakt. Wij zijn iedereen zo dankbaar voor de hulp en aanwezigheid; zonder hen was deze dag niet mogelijk geweest. Dat is het enige cadeau waar we om gevraagd hadden. We horen het enthousiasme en de verhalen van de verschillende groepen. Echt geweldig! Iedereen heeft op zijn manier genoten van deze dag. Wat fijn. De algemene reactie is dan ook dat we dit vaker zouden moeten kunnen doen. Onze vrijwilligers willen dan allemaal weer mee.

Helaas zal dat gezien de kosten misschien niet mogelijk zijn. Maaaaar … Sta er niet van te kijken als ik volgend jaar zo brutaal ben om weer een beroep te doen op Stichting SamenLeven, dit keer voor het hele financiële plaatje € 1.500,00. Op zich niet veel als je bedenkt dat er vandaag 28 cliënten, de dag van hun leven hebben gehad en er 24 collega’s, stagiaires en vrijwilligers deze dag niet hadden willen missen. Jeanien en ik hebben super genoten en deze dag kan niet tippen aan welk etentje of receptie ook.

Echt een super dag!