Aanschaf belevenistafel mobiel/kantelbaar Twinkeling Horst 2017

Hij is nog maar een paar weken in gebruik, de belevenistafel bij Twinkeling. Maar nu al zien therapeuten dat cliënten vooruitgaan.

De vraag
Cliënten, begeleiders en therapeuten bij Twinkeling maakten in 2017 zes weken lang kennis met de mogelijkheden van allerlei toffe e-healthtoepassingen. Daarna werd de vraag om een van deze toepassingen, de belevenistafel, aan te schaffen steeds luider.

Stichting SamenLeven
Dankzij de financiële hulp van stichting SamenLeven heeft de belevenistafel nu een definitieve plek gekregen in dagbesteding en therapieën. Cliënten en medewerkers zijn er erg blij mee! Jong en oud, wel en niet rolstoelgebonden, laag en hoog niveau: iedereen bij Twinkeling profiteert van de belevenistafel. De tafel wordt ingezet als zinvolle dagbestedingsactiviteit, maar ook therapeuten maken dankbaar gebruik van deze e-healthtoepassing.

Het effect
Na amper een paar weken zien de therapeuten al vooruitgang bij cliënten. “Je merkt dat een aantal cliënten zich langer kan concentreren. Waar dat bijvoorbeeld eerst enkele minuten was, houden ze de focus nu twintig minuten vast”, aldus de therapeuten. “Ook de alertheid, opdrachtgerichtheid en de oog-handcoördinatie zijn sterk verbeterd bij sommige cliënten.” Voor cliënten van hoger niveau biedt de tafel veel plezier en ontspanning.

Sterk aan de belevenisfafel vinden ze dat cliënten zich lekker vermaken terwijl ze zich ontwikkelen. “Het is gewoon hartstikke leuk om te doen. Je ontwikkelt je zonder dat je het in de gaten hebt.” “Deze toepassing is geweldig. Hieraan gaan cliënten, maar ook wij, veel plezier beleven.”

Auteur: W. van Berkel