Aanschaf duofiets 2014 – Moerbosch 28 t/m 34 Heesch 2014 (dankbetuiging)

De gezondste gemeente van Nederland!

De gemeente Horst aan de Maas heeft de ambitie om de gezondste gemeente van Nederland te worden. Een mooi streven dat je niet kunt realiseren zonder de medewerking van de inwoners voor de inwoners.

Dichterbij is een zorginstelling die het project “Als je het mij vraagt” is gestart. De bedoeling van als je het mij vraagt is om familie, relaties, vrienden en vrijwilligers te betrekken bij het welzijn van de cliënten van Dichterbij. Samen activiteiten ondernemen voor het welzijn van de mensen met een verstandelijke beperking hoe mooi is dat. Stichting Kameleon is een Stichting die zich bezig houdt met het bevorderen van de integratie voor mensen met een beperking in het algemeen.

Bewegen is een belangrijke factor om mensen gezond te houden. Dit geld zeker voor ouder wordende mensen en mensen met een beperking. Ouder wordende mensen en mensen met een beperking kunnen vaak niet meedoen aan activiteiten omdat ze door welke reden dan ook niet alleen kunnen deelnemen aan de activiteiten.

Diverse initiatieven om mensen meer in beweging te krijgen zijn al gestart. Zo is er een aantal maanden geleden het idee ontstaan om een duofiets (fiets waar 2 personen langs elkaar zitten) aan te schaffen voor mensen met een verstandelijke beperking. Het doel is om zoveel mogelijk mensen met een verstandelijke beperking in beweging te brengen door met hen te gaan fietsen. Anke Geurtjens (Dichterbij) en Peter Coppers (Stichting Kameleon) zijn daarom een sponsoractie gestart. Zaterdag 14 januari 2017 was het dan zover, de duofiets is ter beschikking gesteld aan o.a. de cliënten van Dichterbij.

Leden van TWC oranje uit Horst, familie, vrijwilligers en mensen uit de zorg gaan in de toekomst fietsen met mensen met een verstandelijke beperking. Door samenwerking zijn we weer een stapje verder richting gezondste gemeente van Nederland. Doe jij ook mee?

Dank aan de sponsoren, Stichting SamenLeven, Stichting de Kamp, Dichterbij, Fietswinkel Theo Lommen, Carry Care en een van de ouders is dit mogelijk gemaakt.