Aanschaf belevingstafel Teugenaarstraat 47 – 47a Oss 2019 (dankbetuiging)

Op maandag 25-11-19 is de belevingstafel geleverd op de Teugenaarstraat. Wat een feest!

Begin 2019 hebben we de belevingstafel via onze eHealth uitleenservice mogen lenen. We hebben toen mogen ervaren wat de meerwaarde was voor onze cliënten. Wij hebben een hele gemêleerde groep cliënten, (jong) volwassenen, van ernstig meervoudig beperkt tot hoog niveau en iedereen kan op zijn of haar eigen niveau meespelen. Werkelijk iedere dag hebben we erop gespeeld. Omdat ieder op zijn eigen niveau kan spelen heeft dat voor ons een enorme meerwaarde.

Zo zit je soms met een bewoner een filmpje te kijken, soms ballonnen kapot te slaan op het beeldscherm en de andere keer bingo te spelen met z’n vieren. Onze bewoners worden er alerter door, leren door de spelletjes, genieten van de muziek en de filmpjes en we hebben op een hele andere manier contact met elkaar. De belevingstafel is vervolgens weer naar een andere groep gegaan.

We konden de belevingstafel eigenlijk niet missen. In samenwerking met de belevingstafel hebben we toen een crowdfunding opgezet. familie, vrienden, begeleiding, hun netwerk alles is ingezet. Ook hebben we diverse scholen en stichtingen aangeschreven voor hulp of een donatie. In oktober 2019 liep dit bedrag al aardig hoog op.

Daar op volgend kregen wij het fantastische nieuws dat Stichting Samenleven met een enorme donatie het bedrag wilde aanvullen tot het aanschafbedrag van de belevingstafel. De cliënten, hun verwanten en wij als begeleiding zijn daar enorm blij mee en dankbaar voor.

Namens alle betrokkenen,

P. Romeijn DVC-er