Realisatie drietal belevingstuinen bij dagbestedingsgebouw “De Boskant” en aan de Boomheide

Vanuit het programma “Als je het mij vraagt”, zijn er een drietal prachtige tuinen gerealiseerd in de wijk Heikant te Gennep. Een lange voorbereiding is er aan vooraf gegaan. Er moesten gelden gegenereerd worden om deze plannen te kunnen realiseren. Samen met medewerkers en verwanten zijn de plannen gemaakt.

Mevrouw Jeanne van Reijs, -een bekende ontwerper van tuinen-, heeft geheel belangeloos drie ontwerpen gemaakt. We wilden graag dat de tuinen onderhoudsarm zouden zijn en aansloot bij beleefwereld van de clienten van Dichterbij. Beiden is gelukt en het resultaat mag er zijn. Zo is er gewerkt met kunstgras, ronde vormen, beweeglijke grassen, en heel veel voorjaarsbollen gepland! Dit alles is gerealiseerd met enthousiaste vrijwilligers, medewerkers en een hovenier.

De tuinen zijn gelegen aan de achterzijde van het dagbestedingsgebouw “De Boskant”, en aan de Boomheide. Beide achtertuinen zijn samengevoegd, zo ontstond er een grote ruimte! In deze tuin is tevens een prachtig vogelverblijf gerealiseerd! De tuinen zijn gelegen in de wijk Heikant te Gennep. De stichting Samenleven is behulpzaam geweest bij het bijeenbrengen van de financiële middelen. Deze financiële middelen komen uit diverse fondsen, Dichterbij en de stichting Samenleven.

Namens verwanten en cliënten heel hartelijk dank.
Truce van den Berg projectleider en verwant.