Aanschaf digitaal beeldleessysteem bakkerij Op de Beek 2018 (ingezonden stuk)

Bij Bakkerij op de Beek in Panningen werken dagelijks 22 enthousiaste bakkers. Van broden en knapkoeken tot cakes en vlaaien, zij maken het allemaal!

Om te bevorderen dat de bakkers zo zelfstandig mogelijk aan de slag kunnen, werken ze al 10 jaar met fotoboekjes. Deze fotoboekjes, beschrijving stappenplan bakproces, bevatten 60 (geplastificeerde) foto’s van materialen en grondstoffen. De fotoboekjes zijn verouderd; men diende op zoek te gaan naar een vervangend hulpmiddel.

Namens het bakkersteam werd bij de afdeling e-Health Dichterbij de vraag neergelegd of zij een app konden ontwikkelen die de bakkers kan ondersteunen in het proces van het bakken van cakes. Vervolgens werd de markt verkend. Men kwam uit bij de He Hajo app; een hulpmiddel voor mensen met een verstandelijke beperking. Thijs T. heeft de apps op de tablets gezet en de teksten ingesproken. Het bakkersteam kan nu gebruik maken van de gewenste digitale ondersteuning voor het bakken van 8 verschillende overheerlijke soorten cakes.

Bakken maar!

De tablets, beschermhoezen en oplaadstation zijn aangekocht met de financiële ondersteuning van Stichting Samen Leven en de regio Zuid.

Auteur: bureau Communicatie